Wersja archiwalna 2017-05-31 11:58:49



Ogłoszenie w Biuletynie Zamówień Publicznych nr 519019-N-2017 z dnia 2017-05-26 r.

Gmina Kałuszyn: Zakup średniego samochodu ratowniczo – gaśniczego wraz z wyposażeniem i sprzętem dla OSP Kałuszyn
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kałuszyn, krajowy numer identyfikacyjny 52845100000, ul. ul. Pocztowa  1 , 05310   Kałuszyn, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 257 576 618, e-mail inwestycje@kaluszyn.pl, faks 257 576 026.
Adres strony internetowej (URL): www.kaluszyn.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.kaluszyn.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
ofertę należy złożyć pod rygorem nieważności w formie pisemnej, osobiście lub za posrednictwem posłańca lub operatora pocztowego
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Adres:

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup średniego samochodu ratowniczo – gaśniczego wraz z wyposażeniem i sprzętem dla OSP Kałuszyn
Numer referencyjny: PIR.271.3.2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa fabrycznie nowego (nieużywanego) wyprodukowanego w 2017 r. średniego samochodu ratowniczo – gaśniczego z wyposażeniem oraz sprzętu ratowniczo – gaśniczego dla jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Kałuszynie. Szczegółowy rodzaj i zakres dostawy określa: - specyfikacja techniczna – opis przedmiotu zamówienia

II.5) Główny kod CPV: 34144210-3
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
35110000-8


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2017-10-30

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony o ile Wykonawca wykaże, że : 1) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości co najmniej 500.000,00 zł,
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony o ile Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to z tego okresu zrealizował:co najmniej 2 zamówienia o podobnym rodzaju i wartości. Za podobne zamówienie Zamawiający uzna wykonywanie dostawy fabrycznie nowego (nieużywanego) średniego samochodu ratowniczo – gaśniczego ze sprzętem ratowniczo – gaśniczym o wartości nie mniejszej niż 700.000 zł brutto Zamawiający uzna warunek za spełniony o ile Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: - co najmniej jednym pracownikiem serwisowym, który odbył szkolenie autoryzowane przez producenta przedmiotu zamówienia uprawniające do przeglądów, konserwacji, montażu oraz napraw urządzeń stanowiących przedmiot zamówienia. Dopuszcza się certyfikaty potwierdzające ukończenie takiego szkolenia zarówno w Polsce jak i zagranicą.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)




III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1)oświadczenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu 2)odpis z rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeśli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp (wystawiony nie wcześniej niż sześć m-cy przed terminem składania ofert)
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) oświadczenie, ze Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu : 2) aktualna opłacona polisa ubezpieczeniowa OC wraz z dowodem opłaty składki : 3) wykaz dostaw ; 4) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia: 5) oświadczenie, że osoby skierowane do realizacji zamówienia posiadają wymagane uprawnienia
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
Zamawiający przewiduje wymagania , o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. 5.1. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób, które będą wykonywać czynności bezpośrednio związane z realizacją zamówienia przez cały okres jego trwania: – min. 1 osoba - wykonywanie zabudowań na samochodach pożarniczych, jeżeli wykonywanie tych czynności będzie będzie w przypadku danego Wykonawcy polegało na wykonyw3aniu pracy w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
cena brutto60,00
Okres gwarancji 10,00
Bezpłatny serwis w okresie gwarancji 25,00
Maksymalna moc silnika 5,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji Nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: Nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: Nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
licytacja wieloetapowa

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: Nie
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Strony dopuszczają możliwość dokonania istotnych zmian postanowień umowy w stosunku do tre4ści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w przypadkach określonych w art. 144 ust. 1 ustawy Pzp.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2017-06-05, godzina: 12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
zalaczniki_nr_2-8.odt


    Uszczegółowienie zapisu w SIWZ z dnia 30.05.2017 r.

    Uszczegółowienie zapisu w dziale XX . Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - dot. przetargu pn. „Zakup średniego samochodu ratowniczo – gaśniczego wraz z wyposażeniem i sprzętem dla OSP Kałuszyn” :

    XX. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert. Pkt. 2. Punkty będą przyznane wg następujących wzorów :

    Zapis brzmi :      - kryterium  - maksymalna moc silnika :

        • moc silnika 200 kW– 0 pkt

        • moc silnika 210 kW– 1 pkt

        • moc silnika 220 kW– 2 pkt

        • moc silnika 230 kW– 3 pkt

        • moc silnika 240 kW– 4 pkt

        • moc silnika 250 kW– 5 pkt

Po uszczegółowieniu zapis brzmi : kryterium  - maksymalna moc silnika :

        • moc silnika 200 kW – 209 kW– 0 pkt

        • moc silnika 210 kW – 219 kW– 1 pkt

        • moc silnika 220 kW - 229 kW– 2 pkt

        • moc silnika 230 kW – 239 kW– 3 pkt

        • moc silnika 240 kW – 249 kW– 4 pkt

        • moc silnika 250 kW i powyżej– 5 pkt



                                                                       Burmistrz Kałuszyna

                  Marian Soszyński



Odpowiedzi na zapytania z dnia 30.05.2017 r.


Urząd Miejski w Kałuszynie odpowiada na zapytania z dnia 30.05.2017 r. dot. przetargu na wykonanie zadania pn. „Zakup średniego samochodu ratowniczo – gaśniczego wraz z wyposażeniem i sprzętem dla OSP Kałuszyn”

Treść pytania nr 1:

"Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie pojazdu z długością całkowitą wynoszącą 7420 mm?"

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, że nie dopuszcza dostarczenia pojazdu o długości całkowitej przekraczającej 7100 mm z powodu ograniczeń gabarytowych boksu garażowego, przeznaczonego jako stałe miejsce garażowania samochodu.

Treść pytania nr 2:

"Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie pojazdu ze stałym napędem obu osi?"

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na dostarczenie pojazdu ze stałym napędem obu osi. Wymóg możliwości odłączania napędu osi przedniej pojazdu podyktowany jest względem zwiększenia jego funkcjonalności i ekonomiki w różnych warunkach drogowych, zarówno podczas poruszania się po drogach utwardzonych przy dobrych warunkach atmosferycznych (niższe zużycie paliwa i lepszy komfort jazdy przy napędzie na jedną oś), jak również w utrudnionych warunkach terenowych lub przy złych warunkach atmosferycznych (po dołączeniu napędu osi przedniej i ewentualnej blokadzie mostów).

Treść pytania nr 3:

"Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie pojazdu z manualną skrzynią biegów w układzie 6 biegów do przodu + 1 wsteczny?"

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na dostarczenie pojazdu z manualną skrzynią biegów w jakimkolwiek układzie. Zamawiający dopuszcza dowolne rozwiązanie automatyki skrzyni biegów (wymuszające świadomą decyzję kierowcy o zmianie przełożenia lub rozwiązanie w pełni automatyczne) nie powodujące konieczności manualnego rozłączenia silnika od skrzyni biegów w momencie zmiany przełożenia (poprzez pedał sprzęgła). Warunek odnoszący się do ergonomii pracy ratownika-kierowcy, narażonego często na silny stres z uwagi na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym w ruchu podczas dojazdu na miejsce zdarzenia przy równoczesnej obsłudze urządzeń sygnalizacyjno - ostrzegawczych. Zastosowanie zautomatyzowanej skrzyni biegów pozwala niewątpliwie na większy komfort pracy kierowcy poprzez odciążenie go od stałej czynności wykonywanej podczas jazdy.

Treść pytania nr 4:

"Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie pojazdu z pojedynczym terenowym ogumieniem obu osi?"

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na dostarczenie pojazdu z pojedynczym terenowym ogumieniem obu osi. Warunek wyposażenia pojazdu na tylnej osi w koła podwójne (bliźniaki) z oponami o profilu uniwersalnym (szosowo - terenowym) wynika z analizy statystyki udziału w zdarzeniach jednostki OSP dla której przeznaczony jest samochód stanowiący przedmiot zamówienia. Analiza ujawniła, że przeważająca ilość kilometrów przejechanych dotychczas użytkowanym samochodem ratowniczo-gaśniczym odbywała się po drogach utwardzonych lub po drogach nieutwardzonych tj. dukty leśne czy drogi wiejskie . Zamawiający wybrał kompromisowe rozwiązanie wyposażenia pojazdu w koła i ogumienie, możliwie najbardziej dostosowane do warunków rzeczywistych, w jakich będzie się on poruszał.

Treść pytania nr 5:

"Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie pojazdu bez stałego mocowania dla koła zapasowego (koło zapasowe wchodzi w zakres dostawy)?"

Odpowiedź:

Zamawiający wyraża zgodę na dostarczenie pojazdu bez stałego mocowania dla koła zapasowego (koło zapasowe wchodzi w zakres dostawy) pod warunkiem, że będzie ono pełnowymiarowe (nie dojazdowe) oraz będzie posiadało bieżnik taki sam, jak dla opon kół przednich.

Treść pytania nr 6:

"Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie pojazdu z poszyciem zewnętrznym zabudowy wykonanym z blachy aluminiowej?"

Odpowiedź:

Zamawiający wyraża zgodę na dostarczenie pojazdu z poszyciem zewnętrznym zabudowy wykonanym z blachy aluminiowej pod warunkiem, że Wykonawca wykaże dostatecznie dla Zamawiającego przekonująco, iż wykonane przez niego poszycie zewnętrzne z blachy aluminiowej nie powiększy masy resorowanej zabudowy pożarniczej i nie spowoduje podwyższenia środka ciężkości pojazdu, w stosunku do odpowiednika zabudowy pożarniczej wykonanego z masy kompozytowej.

Treść pytania nr 7:

"Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie pojazdu tylko z ręcznym dozownikiem środka pianotwórczego?"

Odpowiedź:

Zamawiający wyraża zgodę na dostarczenie pojazdu tylko z ręcznym dozownikiem środka pianotwórczego pod warunkiem umożliwienia uzyskania co najmniej stężeń roztworu 3% i 6% przy tolerancji +0,5%. Pytanie Wykonawcy wynika najwyraźniej z niezrozumienia treści warunku zamieszczonego w rozdz. IV pkt. 31 opisu przedmiotu zamówienia w brzmieniu: "Samochód powinien być wyposażony w napędzaną z przystawki odbioru mocy, autopompę pożarniczą dwuzakresową (...), wyposażoną w automatyczny układ zasysający i ręczny lub automatyczny dozownik środka pianotwórczego. Ręczny dozownik środka pianotwórczego umożliwiający uzyskanie co najmniej stężeń roztworu 3% i 6% (tolerancja +0,5%). Automatyczny dozownik umożliwiający uzyskanie co najmniej stężeń roztworu od 3% do 6% (tolerancja +0,5%)". Z treści warunku jasno wynika, że Zamawiający dopuszcza alternatywnie (do wyboru przez Wykonawcę) dwa rozwiązania dozownika środka pianotwórczego.


Kałuszyn, 2017.05.31

Burmistrz Kałuszyna

Marian Soszyński


Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 1946829]

przewiń do góry