Wersja archiwalna 2015-11-23 16:38:09
Kałuszyn: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Kałuszyn w latach 2016-2018.
Numer ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: 309636 - 2015; data zamieszczenia: 17.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kałuszyn , ul. Pocztowa 1, 05-310 Kałuszyn, woj. mazowieckie, tel. 025 7576618, faks 025 7576026.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.kaluszyn.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Kałuszyn w latach 2016-2018..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: -. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych, z terenu gminy Kałuszyn. -. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, z terenu gminy Kałuszyn, w okresie od 1 stycznia 2016 r. do dnia 31 grudnia 2018 r., wyposażenie wszystkich właścicieli nieruchomości wielorodzinnych w pojemniki na odpady komunalne a właścicieli nieruchomości jednorodzinnych i kamienic w worki na odpady komunalne, wyposażenie przychodni oraz placówek użyteczności publicznej w pojemniki na przeterminowane leki, baterie i akumulatory, prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych oraz zbiórki odpadów wielkogabarytowych, odpadów remontowo - budowlanych, zużytego sprzętu elektronicznego oraz zużytych opon. Postanowienia niniejszej SIWZ oraz umowy zawartej w wyniku niniejszego postępowania obowiązywać będą od dnia jej zawarcia, natomiast świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów rozpocznie się od 1 stycznia 2016 r. -. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie: 1. Niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych: kod 20 03 01, 2. Selektywnie zebranych odpadów, wg następujących frakcji: a) papier i tektura: kod 20 01 01 oraz opakowania z papieru i tektury: kod 15 01 01, b) metale: kod 20 01 40 oraz opakowania z metali: kod 15 01 04, c) tworzywa sztuczne: kod 20 01 39 oraz opakowania z tworzyw sztucznych: kod 15 01 02, d) zmieszane odpady opakowaniowe: kod 15 01 06, e) odpady wielomateriałowe: kod 15 01 05, f) szkło: kod 20 01 02 oraz opakowania ze szkła: kod 15 01 07, g) odpady kuchenne ulegające biodegradacji: kod 20 01 08 oraz odpady ulegające biodegradacji : kod 20 02 01 i odpady z targowisk: kod 20 03 02, h) popiół z palenisk domowych klasyfikowany jako 20 01 99 - inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny, i) leki cytotoksyczne i cytostatyczne: kod 20 01 31* oraz inne leki: kod 20 01 32, j) zużyte baterie i akumulatory: kod 20 01 33*, 20 01 34, k) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny: kod 20 01 35*, 20 01 36, l) meble i inne odpady wielkogabarytowe: kod 20 03 07, ł) zużyte opony: kod 16 01 03, m) odpady budowlane i rozbiórkowe (17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 17 03 02, 17 03 80, 17 04 01, 17 04 02, 17 04 03, 17 04 04, 17 04 05, 17 04 06, 17 04 07, 17 04 11, 17 05 08, 17 06 04, 17 08 02, 17 09 04, ex 20 03 99 - inne niż niebezpieczne odpady budowlane i rozbiórkowe) n) chemikalia (20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 17*, 20 01 19*, 20 01 26*, 20 01 27*, 20 01 28, 20 01 29*, 20 01 30, 20 01 80).
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających |
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.00.00.00-0, 90.50.00.00-0.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2018.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 20000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy 00/100 złotych). Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2007 Nr 42, poz. 275). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Mińsku Mazowieckim 06 9226 0005 0024 1461 2000 0020 Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. Wadium, wnoszone w innych niż pieniądz formach, należy złożyć w oryginale, przed upływem terminu składania ofert (jako oddzielny od oferty dokument) w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Kałuszynie. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca dostarczy kopie : a) aktualne zezwolenie na transport, odzysk lub unieszkodliwianie odpadów, o ile przepisy nakładają taki obowiązek, b) aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Burmistrza Kałuszyna, c) aktualny wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie opisuje wymagań do warunku
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie opisuje wymagań do warunku
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie opisuje wymagań do warunku
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie opisuje wymagań do warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
- 2 - Termin płatności - 5
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
W związku z art. 144 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje możliwość następujących: zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty: 1. Terminy wynikające z harmonogramów realizacji przedmiotu Umowy mogą ulec przesunięciu w przypadku opóźnień wynikających z: a) działania siły wyższej, np. klęski żywiołowej, b) wystąpienia okoliczności, których strony Umowy nie były w stanie przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności. W przedstawionych przypadkach wystąpienia opóźnień strony ustalą nowe terminy realizacji z tym, że maksymalny okres przesunięcia terminu wykonania zamówienia równy będzie okresowi przerwy lub postoju w ich prowadzeniu. 2. Ponadto Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian w przypadku: a) zmian ustawowych przepisów, w tym podatkowych. b) wprowadzenia zmian treści o charakterze informacyjno-instrukcyjnym niezbędnym dla sprawnej realizacji umowy, w szczególności zmian dotyczących zmiany numeru rachunku bankowego Wykonawcy, zmiany osób upoważnionych do kontaktów, zmiany personelu kluczowego odpowiedzialnego za prowadzenie i potwierdzanie prawidłowej realizacji zamówienia oraz zmiana podwykonawcy(podwykonawców), zmiany statusu prawnego działania, adresu siedziby wraz z numerami telefonu, faksu, poczty elektronicznej etc.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kaluszyn.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Kałuszynie, 05-310 Kałuszyn ul. Pocztowa 1.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.11.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Kałuszynie, 05-310 Kałuszyn ul. Pocztowa 1 - sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
regulamin_2015_17_11_2015.pdf
regulamin_2015_rozstrzygniecie_17_11_2015.pdf
zakres_swiadczenia_uslug_17_11_2015.pdf
W odpowiedzi na pismo z 20.11.2015 r. w sprawie pytań do przetargu na „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Kałuszyn” wyjaśniam:
Pytanie 1.
W SIWZ w pkt. 4.7.4 Zamawiający podał ilość odpadów komunalnych do odbioru w trakcie realizacji przedmiotu Zamówienia w ciągu 1 roku na podstawie sprawozdań przedsiębiorcy za 2014 r.
Prosimy o odpowiedź:
W celu rzetelnej kalkulacji prosimy o uzupełnienie tabeli o pozostałe kody odpadów, które będą odbierane w ramach Zamówienia (wg pkt. 4.1.2 SIWZ).
Jednocześnie prosimy o informację nt. ilości odebranych odpadów z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w 2014 r., z podziałem na kody.
Odpowiedź:
W ramach Zamówienia należy zapewnić możliwość odbioru odpadów podanych w pkt. 4.1.2.
W 2014 r. odebrano od mieszkańców poza podanymi w pkt. 4.7.4:
- odpadów o kodzie 20 01 36 – 3,72 Mg
- odpadów o kodzie 20 01 32 – 0,007 Mg
- odpadów o kodzie 16 96 04 – 0,025 Mg
Z informacji otrzymanych od przedsiębiorcy z PSZOK odebrano w 2014 r. 1,0 Mg odpadów o kodzie 15 01 07
Pytanie 2.
W SIWZ w pkt. 4.4.6 Zamawiający wpisał: Dostarczenie kontenera/pojemnika/worka typu BIG BAG na odpady budowlane i rozbiórkowe na posesję właściciela nieruchomości, w terminie 7 dni od daty zgłoszenia przekazanego przez Zamawiającego drogą elektroniczną.
Prosimy o odpowiedź:
a) Jak powyższy zapis ma się do zapisów Zamawiającego w pkt. 4.2.6 (m.in. „Wykonawca będzie organizował dwa razy w roku, w okresie wiosennym i jesiennym, zbiórkę odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektronicznego, zużytych opon oraz odpadów remontowo - budowlanych bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych", „Zbiórka polegać będzie na załadunku odpadów wystawionych przed nieruchomość zamieszkałą na środek transportu, posprzątaniu miejsc odbioru oraz zagospodarowaniu odebranych odpadów".
b) Czy za dostarczenie kontenera/pojemnika/worka typu BIG BAG na odpady budowlane i rozbiórkowe Wykonawca otrzyma dodatkową opłatę od właściciela nieruchomości wg cennika przedsiębiorcy? Na jakich zasadach ma się to odbywać?
Odpowiedź:
Zbiórka odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektronicznego, zużytych opon oraz odpadów remontowo – budowlanych powinna być 2 razy w roku w sposób jak opisano w pkt. 4.2.6. W przypadku zgłoszenia przez mieszkańca potrzeby dostarczenia w celu zgromadzenia większej ilości odpadów remontowo budowlanych kontenera/pojemnika/worka typu BIG BAG Wykonawca dostarczy go w ramach opłaty ryczałtowej.
Pytanie 3.
Prosimy o określenie max ilości odpadów remontowo-budowlanych, jaką jednorazowo może wystawić właściciel nieruchomości zamieszkałej w ramach organizowanej dwa razy w roku zbiórki odpadów, tak aby ilość ta wskazywała na to, iż odpady te nie pochodzą z działalności gospodarczej.
Odpowiedź:
Gmina Kałuszyn nie wprowadziła takiego ograniczenia. Nie obowiązywało ono również w poprzednich latach.
W przypadku budzącej zastrzeżenia ilości odpadów remontowo – budowlanych właściciel nieruchomości powinien wykazać, że odpady pochodzą z remontu wykonanego w jego gospodarstwie domowym.
Burmistrz Kałuszyna
Marian Soszyński
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Przybułek Edyta
- Data udostępnienia w BIP: 2015-11-23
- Informacja zaktualizowana przez: Przybułek Edyta
- Data ostatniej aktualizacji: 2015-11-23 16:38:09
- Liczba odsłon: 495
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: