Wersja archiwalna 2012-03-16 20:34:59
Kałuszyn: Budowa boiska wielofunkcyjnego przy Szkole Podstawowej w Kałuszynie
Numer ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: 69830 - 2012; data zamieszczenia: 07.03.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kałuszyn , ul. Pocztowa 1, 05-310 Kałuszyn, woj. mazowieckie, tel. 025 7576618, faks 025 7576026.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.kaluszyn.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa boiska wielofunkcyjnego przy Szkole Podstawowej w Kałuszynie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest budowa przy Szkole Podstawowej w Kałuszynie : a) Boisko wielofunkcyjne: - boisko do gry w piłkę ręczną - boisko do gry w koszykówkę - boisko do gry w siatkówkę - boisko do gry w tenisa b) Stanowisko do pchnięcia kulą c) Skocznia do skoku wzwyż d) Skocznia do skoku w dal e) Piłkochwyt f) Bieżnia 100 m g) Bieżnia 200 m h) Miejsca siedzące usytuowane na skarpie i) Chodnik j) Podjazd utwardzony k) Parking.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.11.12.00-0, 45.21.22.00-8, 45.23.32.22-1.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Ustala się wadium w wysokości: 20.000,00 zł (słownie : dwadzieścia tysięcy złotych). Wykonawca wnosi wadium nie później niż przed upływem terminu składania ofert w następujących formach: - pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy 06 9226 0005 0024 1461 2000 0020 - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 8.3. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin znalezienia się środków finansowych na rachunku Zamawiającego. 8.4. Zamawiający dokonuje zwrotu wadium w przypadkach określonych w art. 46 ust. 1, 1a i 2 ustawy. 8.5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 8.6. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe (na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania z ofertą) zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył 2 roboty budowlane polegające na wykonaniu min. 1 boiska lub placu zabaw o nawierzchni z trawy sztucznej lub poliuretanowej i chodnika lub parkingu o nawierzchni z kostki brukowej o łącznej wartości robót min. 1.000 000,00 PLN (brutto).
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym, jeżeli złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej, jeżeli złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz wykaże, że: - jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na łączną kwotę równą co najmniej 1.000 000,00 PLN. lub posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę równą co najmniej 1.000 000,00 PLN
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Gdy niedotrzymanie pierwotnego terminu realizacji umowy, stanowi konsekwencję działania sił wyższych niezależnych od Wykonawcy, nie stanowiących jego i podwykonawców problemów organizacyjnych, których nie można było przewidzieć, poza zdarzeniami zwykłymi - Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia terminu realizacji umowy o czas niezbędny do usunięcia konsekwencji działania siły wyższej. Siła wyższa, o której mowa wyżej jest to zdarzenie niezależne od Wykonawcy, nie stanowiące jego problemów organizacyjnych, którego strony umowy nie mogły przewidzieć, któremu nie mogły zapobiec ani któremu nie mogły przeciwdziałać, a które uniemożliwią Wykonawcy wykonanie w części lub w całości jego zobowiązania wynikającego z niniejszej umowy. Siła wyższa obejmuje w szczególności zdarzenia żywiołowe, jak bardzo niskie temperatury powietrza lub ciągłe ulewne deszcze uniemożliwiające zachowanie wymogów technologicznych. 15.2.2 Gdy niedotrzymanie pierwotnego terminu realizacji umowy wynika z istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej, również tych polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa. - Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenie terminu realizacji umowy o czas niezbędny do usunięcia braków lub błędów w dokumentacji projektowej; 15.2.3 Gdy niedotrzymanie pierwotnego terminu realizacji umowy, stanowi konsekwencję zdarzeń niezależnych od Wykonawcy, nie stanowiących jego i podwykonawców problemów organizacyjnych - Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia terminu realizacji umowy o czas niezbędny do usunięcia konsekwencji zdarzeń; 15.2.4 W sytuacjach, których, nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a nie powstałych z winy Zamawiającego lub Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość niezrealizowania pełnego zakresu robót wraz z odpowiednim zmniejszeniem wynagrodzenia umownego; 15.2.5 Gdy zmiany będą korzystne dla Zamawiającego i nie będą: - wprowadzane warunki, które gdyby zostały ujęte w ramach procedury przetargowej udzielenia zamówienia uniemożliwiłyby dopuszczenie innych ofert niż ta, która została pierwotnie dopuszczona; - modyfikowały równowagi ekonomicznej umowy na korzyść Wykonawcy w sposób, który nie był przewidziany w postanowieniach pierwotnego zamówienia.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kaluszyn.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski, pokój nr 5, 05-310 Kałuszyn ul. Pocztowa 1.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.03.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski, sekretariat, 05-310 Kałuszyn ul. Pocztowa 1. Otwarcie ofert w dniu 22.03.2012 r. o godz. 10:15 w sali konferencyjnej (pok.nr 13) , adres j.w..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
rys-2-zagospodarowanie-kolor.jpg
Kałuszyn, 2012.03.16
PIR.271.2.5.2012
Odpowiedzi na pytania Wykonawców dot. przetargu nieograniczonego „Budowa boiska wielofunkcyjnego przy Szkole Podstawowej w Kałuszynie”
Zapytania z dnia 08.03.2012 r.
Zapytanie 1:
Wnosimy o zmianę w zapisie wymaganych dokumentów dotyczących nawierzchni z trawy syntetycznej i zaakceptowanie deklaracji zgodności z PN EN 15330-1:2008 na równi z rekomendacją ITB.
Informujemy, iż nie wydaje się aprobaty technicznej ITB dla nawierzchni sportowej, natomiast rekomendacją techniczna ITB jest dokumentem dobrowolnym, udzielanym dla wyrobów nie podlegających art. 9, ust. 1 ustawy o wyrobach budowlanych z dnia 16 kwietnia 2004 r. (Dz.U. nr 92/2004, poz. 881). Stanowi ona specyfikację techniczną (na podstawie badań do rekomendacji), pozwalającą na dokonanie oceny zgodności i wydanie świadectw technicznych. Badania będące podstawą do wydania rekomendacji technicznych (dokumentu dobrowolnego) są przeprowadzane przez Instytut Techniki Budowlanej i są zgodne z normami obowiązującymi w Polsce. Powszechnie za dokumenty wymagane dla traw wielofunkcyjnych uznaje się –kartę tchniczną, -autoryzację producenta trawy, -deklaracją zgodności z PN EN 15330-1, -atest PZH.
Odpowiedź na pytanie nr 1.
Odpowiedź na postawione pytania są zamieszczone na stronie www.kaluszyn.pl w piśmie Nr PIR.271.2.4.2012 z dnia 16 marca 2012 r., w którym po modyfikacji Zamawiający sprecyzował parametry techniczne trawy syntetycznej.
Zapytanie 2:
Proszę o informację, czy zamawiający dopuści z trawy syntetycznej, której włókna są 100% polietylenowe? Duża większość nowych traw wykonane są z wykorzystaniem włókien polietylenowych. Są one lepsze oraz bardziej wytrzymałe od włókien polipropylenowych, są włóknami nowszymi, bardziej zaawansowanymi. Wszystkie trawy syntetyczne piłkarskie wykonywane są z włókien PE, wykazują się one lepszymi parametrami grywalności. Dlatego jeszcze raz prosimy o dopuszczenie do udziału w przetargu nawierzchni z włóknami polietylenowymi.
Odpowiedź na pytanie nr 2.
Odpowiedź na postawione pytania są zamieszczone na stronie www.kaluszyn.pl w piśmie Nr PIR.271.2.4.2012 z dnia 16 marca 2012 r., w którym po modyfikacji Zamawiający sprecyzował parametry techniczne trawy syntetycznej.
Zapytanie 3:
W opisie przedmiotu zamówienia widnieje zestaw do skoku wzwyż. Czy w związku z tym Zamawiający podtrzymuje podane wymiary zeskoku 200x300x45 cm. Jest to o tyle zastanawiające, że wymagają Państwo dostarczenia stojaków z certyfikatem IAAF, natomiast w/w materac nie jest w żaden sposób przystosowany do rozgrywania ewentualnych zawodów wyższego szczebla. Nie ujęli Państwo także stelaża pod materac oraz ochraniacza przeciwdeszczowego. W przypadku kiedy sprzęt będzie używany na zewnątrz bez w/w sprzętu ewentualne reklamacje nie będą uwzględniane przez wykonawcę zamówienia.
Odpowiedź na pytanie nr 3.
Materac zeskoku skoczni wzwyż używany będzie przez młodzież szkolną i wynoszony będzie tylko na czas zawodów . W związku z tym nie jest potrzebny stelaż i pokrowiec .
Zapytania z dnia 09.03.2012 r.
Zapytanie 4:
Zamawiający w projekcie budowlanym wskazuje, że jednym z dokumentów wymaganych na nawierzchnię z trawy syntetycznej jest aprobata techniczna lub rekomendacja techniczna ITB potwierdzająca parametry oferowanej nawierzchni. Od 1 maja 2004 r. rynek wyrobów budowlanych regulowany jest ustawą o wyrobach budowlanych z dnia 16 kwietnia 2004 r. (Dz.U. Nr 92, poz. 881). Zgodnie z art. 9 ust. 1 tej ustawy aprobaty techniczne mogą być wydawane dla wyrobów objętych mandatami udzielonymi przez Komisję Europejską na opracowanie europejskich norm zharmonizowanych lub wytycznych do Europejskich Aprobat Technicznych. Wyroby do wykonywania nawierzchni sportowych zewnętrznych nie są objęte tymi mandatami. W związku z tym Aprobaty Techniczne dla tego typu wyrobów, zgodnie z obowiązującymi przepisami , w dniu dzisiejszym nie są wymagane. Mając na uwadze powyższe prosimy o wykreślenie Aprobaty Technicznej lub rekomendacji na oferowaną nawierzchnię na zadaniu jak wyżej.
Odpowiedź na pytanie nr 4.
Odpowiedź na postawione pytania są zamieszczone na stronie www.kaluszyn.pl w piśmie Nr PIR.271.2.4.2012 z dnia 16 marca 2012 r., w którym po modyfikacji Zamawiający sprecyzował parametry techniczne trawy syntetycznej.
Zapytanie 5:
Zamawiający wskazuje, ze trawa syntetyczna powinna być wykonana z włókien polipropylenowych. Czy Zamawiający dopuści do zaoferowania włókno polietylenowe? Włókna polipropylenowe są starsze technologicznie i są stopniowo zastępowane włóknami polietylenowymi, które ze względów użytkowych są dużo lepsze, bardziej odporne na promieniowanie UV, a tym samym bardziej odporne na łamanie.
Odpowiedź na pytanie nr 5.
Odpowiedź na postawione pytania są zamieszczone na stronie www.kaluszyn.pl w piśmie Nr PIR.271.2.4.2012 z dnia 16 marca 2012 r., w którym po modyfikacji Zamawiający sprecyzował parametry techniczne trawy syntetycznej.
Zapytania z dnia 12.03.2012 r.
Zapytanie 6:
Zamawiający w SIWZ określa parametry jakie ma spełniać trawa syntetyczna, m. in. wysokość włókna, skład włókna, ilość włókien, detex oraz wypełnienie. Takie sprecyzowanie przedmiotu zamówienia eliminuje zasadę uczciwej konkurencji oraz wskazuje ściśle określony produkt posiadany przez jedną firmę. Stwarza to sytuację niekorzystną dla Zamawiającego, gdyż eliminuje on sam z postępowania szeroki wachlarz wysokiej jakości traw syntetycznych, posiadających liczne badania i certyfikaty. W połączeniu z wydatkowaniem środków publicznych sytuacja ta jest zaprzeczeniem dobrego gospodarowania oraz respektowania zasad Ustawy o Zamówieniach Publicznych.
Proszę o dopuszczenie nawierzchni o parametrach:
Wysokość włókna – 20 ± 1 mm,
Typ włókna – proste fibrylowane,
Ciężar – 6 600 dtex
Materiał włókna - polipropylen gr. 60 µ
Gęstość – 22 700 pęczków / 45 400 włókien
Przepuszczalność wody – 360l/h/m2
Ciężar całkowity nawierzchni: 1 860 gr/m2
Trwałość koloru, odporność na UV oraz na ekstremalne temperatury
Kolor – zielony
Wypełnienie - piasek kwarcowy ok. 23 kg/m2
Oferowana nawierzchnia posiada: kartę techniczną, atest PZH, rekomendacje techniczną ITB, autoryzację producenta.
lub
Wysokość włókna – 20 mm,
Typ włókna – proste fibrylowane,
Ciężar – 8 800 dtex
Materiał włókna - polipropylen gr. 65 µm
Gęstość – 23 100 pęczków / 46 200 włókien
Przepuszczalność wody – 60 l/min/m2
Ciężar całkowity nawierzchni: 2 020 gr/m2
Kolor – zielony
Wypełnienie - piasek kwarcowy ok. 23 kg/m2
Oferowana nawierzchnia posiada: kartę techniczną, atest PZH, rekomendacje techniczną ITB, autoryzację producenta.
Odpowiedź na pytanie nr 6.
Odpowiedź na postawione pytania są zamieszczone na stronie www.kaluszyn.pl w piśmie Nr PIR.271.2.4.2012 z dnia 16 marca 2012 r., w którym po modyfikacji Zamawiający sprecyzował parametry techniczne trawy syntetycznej.
Zapytanie 7:
Czy Zamawiający odstąpi od żądania aprobaty ITB dla nawierzchni syntetycznych boiska wielofunkcyjnego? Rekomendacje lub aprobaty ITB są dokumentami dobrowolnymi i nie są wymagane dla nawierzchni syntetycznych obiektów sportowych żadnym przepisem budowlanym. Tym samym nie świadczą o jakości, bądź też o przydatności nawierzchni syntetycznej. Powszechnie za dokumenty wymagane dla traw wielofunkcyjnych uznaje się : –kartę techniczną, -deklaracją zgodności z PN EN 15330-1, -atest PZH. Dlatego proszę o zrezygnowanie z wymogu dołączenia aprobaty lub rekomendacji ITB.
Odpowiedź na pytanie nr 7.
Odpowiedź na postawione pytania są zamieszczone na stronie www.kaluszyn.pl w piśmie Nr PIR.271.2.4.2012 z dnia 16 marca 2012 r., w którym po modyfikacji Zamawiający sprecyzował parametry techniczne trawy syntetycznej.
Zapytanie 8:
Czy Zamawiający dopuści do udziału w postępowaniu oferty z nawierzchniami syntetycznymi o parametrach podanych w specyfikacji jednak wykonanych z włókien polietylenowych a nie polipropylenowych? Nowoczesne trawy wielofunkcyjne, których wypełnienie stanowi piasek wykonywane są z czystego polietylenu. Trawy starej generacji produkowane były z polipropylenu lub mieszanin. Zamawiający określił parametry minimalne jakie powinna spełniać nawierzchnia syntetyczna. Dlatego proszę o dopuszczenie traw wykonanych z włókien polietylenowych.
Odpowiedź na pytanie nr 8.
Odpowiedź na postawione pytania są zamieszczone na stronie www.kaluszyn.pl w piśmie Nr PIR.271.2.4.2012 z dnia 16 marca 2012 r., w którym po modyfikacji Zamawiający sprecyzował parametry techniczne trawy syntetycznej.
Zapytanie 9:
W kosztorysie, poz. 49 – rzutnia do pchnięcia kulą. Bardzo proszę o dokładny opis, co ma się znaleźć w wycenie (np. nawierzchnia ze sztucznej trawy, klatka itp.).
Odpowiedź na pytanie nr 9.
Rzutnia do pchnięcia kulą powinna mieć wewnątrz nawierzchnię betonową i próg o wysokości 80 mm.
Zapytania z dnia 13.03.2012 r.
Zapytanie 10:
Ze względu na brak jednoznacznego zwymiarowania w rysunkach dokumentacji projektowej obszaru nawierzchni sportowych, proszę o potwierdzenie poprawności ilości nawierzchni sportowych do wykonania przyjętych w przedmiarze lub załączenia zwymiarowanych rysunków na podstawie których możliwa będzie weryfikacja ilości w/w powierzchni.
Odpowiedź na pytanie nr 10.
Jak w przedmiarze robót.
Zapytanie 11:
Czy Zamawiający wyraża zgodę – w przypadku realizacji zamówienia przez konsorcjum firm – na dokonanie płatności za wykonanie zamówienia na podstawie wystawionych faktur, na dwa odrębne rachunki : lidera i partnera konsorcjum?
Odpowiedź na pytanie nr 11.
Tak.
Zapytanie 12:
Zamawiający w Specyfikacji technicznej str. 38 umieścił minimalne parametry trawy syntetycznej :
Parametry minimalne
rodzaj włókien – 100% polipropylen, odporne na promieniowanie UV
włókna typu monofilowego,
wysokość całkowita nawierzchni – min. 22 min
gęstość włókien – min. 84.000/m2
gęstość pęczków – min. 42.000/m2
kolor trawy – zielony, ceglany (wg projektu)
kolor linii – wg projektu oraz w uzgodnieniu z inwestorem
linie pól gry na boisku – wklejane
trawa zasypywana piaskiem kwarcowym – wg zaleceń producenta
Natomiast w opisie str. 10 zostały podane inne parametry trawy :
Rodzaj nawierzchni : nawierzchnia z trawy syntetycznej
wysokość całkowita nawierzchni : min. 22 mm
gęstość, ilość pęczków : 42.000/m2
gęstość, ilość włókien : min. 84.000/m2
rodzaj włókien : polipropylen
DTEX : 6.600
kolor nawierzchni : zielony.
W związku z tymi rozbieżnościami proszę wskazać, który zapis jest obowiązujący. Odpowiedź na pytanie nr 12.
O Odpowiedź na postawione pytania są zamieszczone na stronie www.kaluszyn.pl w piśmie Nr PIR.271.2.4.2012 z dnia 16 marca 2012 r., w którym po modyfikacji Zamawiający sprecyzował parametry techniczne trawy syntetycznej.
Zapytanie 13:
Zamawiający żąda aby włókna trawy syntetycznej były wykonane z polipropylenu. Nowoczesne trawy syntetyczne wykonywane są z włókna polietylenowego, materiał ten jest nadrzędny wobec włókna polipropylenowego ponieważ posiada : a) mały opór ślizgowy, b) większą odporność na zużycie przy zespołowych dyscyplinach sportowych, c) mniejsza podatność na zużycie przy temperaturach przekraczających ±50o C. Czy zamawiający dopuści trawę syntetyczną z włókien polietylenowych?
Odpowiedź na pytanie nr 13.
Odpowiedź na postawione pytania są zamieszczone na stronie www.kaluszyn.pl w piśmie Nr PIR.271.2.4.2012 z dnia 16 marca 2012 r., w którym po modyfikacji Zamawiający sprecyzował parametry techniczne trawy syntetycznej.
Zapytania z dnia 14.03.2012 r.
Zapytanie 14:
Opierając się na zamieszczonej specyfikacji na przekroju poprzecznym wysokość betonowego stopnia cokołu betonowego wynosi 35 cm. Norma wysokości narzuca aby wysokość podkolanowa wynosiła 45 cm. W związku z tym należy zastosować dodatkową konstrukcję wsporczą która podniesie siedzenia, tak aby norma ta została spełniona. Opierając się na powyższych informacjach składamy zapytanie czy Zamawiający uwzględnia w kalkulacji dostawę i montaż konstrukcji wsporczej pod zastosowane siedzenia?
Odpowiedź na pytanie nr 14.
Należy w wycenie uwzględnić konstrukcję wsporczą
Zapytanie 15:
Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie siedzeń z wysokością oparcie wynoszącą 32 cm, przy czym pozostałe wymiary nie ulegają zmianie.
Odpowiedź na pytanie nr 15.
Tak
Zapytania z dnia 15.03.2012 r.
Zapytanie 16:
W projekcie budowlanym (roz. II pk.t 4 i 5) określone są cechy i parametry jakie powinny posiadać
oferowane nawierzchnie z trawy syntetycznej i poliuretanowej.
Natomiast w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia nie ma wymogu dołączenia do oferty żadnych
dokumentów, które potwierdzą, że oferowane produkty spełniają wymogi Zamawiającego.
W związku z tym weryfikacja oferowanych nawierzchni staje się niemożliwa i wybierając daną ofertę
Zamawiający nie ma wiedzy jaki produkt otrzyma i czy wybrany wykonawca może dostarczyć żądaną
nawierzchnię.
Czy zatem celem dokonania rzetelnego sprawdzenia nawierzchni syntetycznych
Zamawiający wyrazi zgodę na dołączenie do oferty niżej wymienionych dokumentów: Wymagane dokumenty dla trawy syntetycznej:
- certyfikat lub deklaracja zgodności z normą PN-EN 15330-1
- aprobata techniczna lub rekomendacja techniczna ITB potwierdzająca parametry oferowanej nawierzchni
- karta techniczna oferowanej nawierzchni potwierdzona przez producenta
- atest PZH dla oferowanej nawierzchni
- autoryzacja producenta trawy syntetycznej, wystawiona dla wykonawcy na realizowaną inwestycje wraz z
potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tę nawierzchnię.
Wymagane dokumenty dla nawierzchni poliuretanowej:
- certyfikat lub deklaracja zgodności z normą PN-EN 15330-1
- aprobata techniczna lub rekomendacja techniczna ITB potwierdzająca parametry oferowanej nawierzchni
- karta techniczna oferowanej nawierzchni potwierdzona przez producenta
- atest PZH dla oferowanej nawierzchni
- autoryzacja producenta trawy syntetycznej, wystawiona dla wykonawcy na realizowaną inwestycje wraz z
potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tę nawierzchnię.
Odpowiedź na pytanie nr 16.
Odpowiedź na postawione pytania są zamieszczone na stronie www.kaluszyn.pl w piśmie Nr PIR.271.2.4.2012 z dnia 16 marca 2012 r., w którym po modyfikacji Zamawiający sprecyzował parametry techniczne trawy syntetycznej.
Zapytanie 17:
W projekcie budowlanym oraz w Specyfikacji technicznej Zamawiający określił minimalne parametry
trawy syntetycznej:
• Wysokość całkowita nawierzchni: min. 22mm
• Gęstość, ilość pęczków: 42.000/m2
• Gęstość, ilość włókien: 84.000/m2
• Rodzaj włókien: polipropylen
• DTEX: 6.600
• Kolor nawierzchni: zielony i ceglany (według projektu)
• Kolor linii – wg projektu oraz w uzgodnieniu z inwestorem
• Linie pól gry na boisko – wklejane
• Trawa zasypana piaskiem kwarcowym – wg. zaleceń producenta
• Typ włókna: monofil
Ze względu na okres użytkowania (warunki gwarancja, żywotność nawierzchni) wnosimy o zmianę
zastosowania typu włókna: z mofilowego na włókno fibrylowane.
Włókna monofilowe swoje zastosowanie mają na boiskach piłkarskich i trawach dekoracyjnych.
Natomiast włókna fibrylowane z uwagi na swoją bardzo dobrą wytrzymałość stosowane są na boiskach
wielofunkcyjnych i kortach tenisowych, których trawa wypełniona jest piaskiem kwarcowym.
Odpowiedź na pytanie nr 17.
Odpowiedź na postawione pytania są zamieszczone na stronie www.kaluszyn.pl w piśmie Nr PIR.271.2.4.2012 z dnia 16 marca 2012 r., w którym po modyfikacji Zamawiający sprecyzował parametry techniczne trawy syntetycznej.
Burmistrz Kałuszyna
Marian Soszyński
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Przybułek Edyta
- Data udostępnienia w BIP: 2012-03-16
- Informacja zaktualizowana przez: Przybułek Edyta
- Data ostatniej aktualizacji: 2012-03-16 20:34:59
- Liczba odsłon: 1212
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: